copy protect

vineri, 1 martie 2013

Poezie: Adela POPESCU – Rugăciune



Rugăciune

cu bunăcuviinţă
mă rog,
          nesăturată
de tine, soră lume:
nu mă lăsa uitată
în ţepene cutume

mai trage-mă de mânecă,
mai trage-mă pe sfoară,
mai trage-mă pe roată,

mai du-mă
spre-acel cântec-năsălie
şi mă cuminecă cu el
şi mă învie.

Mai naşte-mă, Marie…



Dezlegare

Iată, Viaţă, armele
pe care mi le-ai dat
                              să lupt:
le aştern la picioarele tale –
se apropie schimbul de noapte…

Dacă-am fost la înălţimea viselor tale,
binecuvântă-mă cu-n singur suspin –
în numele pruncilor patriei,
neştiuţi,
care vin...

Şi spune-le lor să strângă din dinţi.
Să nu calce trufaş
                              pe pământul durut.
Să înveţe parola.
Şi să plângă numai cu roua
                              cum tu mi-ai cerut...



Vecernie

Ca umbra,
o sutană
sub ziduri se strecoară
şi prin văzduh
ne umple, cu toaca,
înserarea.

Treaz,
ochiul sfânt al turlei înalte
se roteşte,
biserica se-nfoaie ca pasărea
şi creşte
să ne cuprindă, cloşcă,
sub crugul ei de piatră.

Intrăm ca la căldură,
strânşi în devălmăşie,
neliniştiţi o vreme
şi cuminţiţi,
deodată.



De profundis

Mai ai porţi de închinat? –
              neam al meu fărâmiţat...

Mai ai traistă de cerşit? –
              neam de vremuri urgisit...

 Mai ai glas? Mai ai cărare? –
              neam al meu plătind hotare...

Tot n-ai învâţat să mori? –
              neam al meu de domnitori...



Eroică…

Curaj, şi întinde-te,
întinde-te
până la ultima unghie,
treci de firavul suflet
şi înfige odată în ceruri
                              steagul de purpură!
noi rămânem aici,
                              pe pământ,
la poalele înălţării
neclintiţi,
tremurând pentru tine –
aşteptându-ţi întoarcerea
cum aşteaptă câinii să cadă
                              halca de carne,
fremătând cu gâturile ridicate
                              aproape scheunând…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu